سوالات متداول سوالات متداول

سوالات متداول (سیرجان)

1-مسافرين مجاز به حمل چه اقلامي در كيف دستي خود به داخل كابين هواپيما مي باشند؟

جواب...

وسايل شخصي، پول، جواهرات، اقلام باارزش و مدارك .

 

2-آيا در پروازهاي داخلي ارائه كارت شناسايي الزامي است؟

جواب...

بلـــه، مســافرين ملزم به ارائه كــارت شناسايي معتبر (شناسنامه، كارت مــلي، پاسپورت، گواهينامه رانندگي) در پروازهاي داخلي مي باشند.

 

3-قوانين حمل حيوان زنده توسط هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران چيست؟

جواب...

بر اساس مقررات هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران ورود هرگــونه حيوان زنده به داخل كــابين هواپيما ممنوع مي باشد.(از قسمت دانستنیهای مسافر می توانید مقررات رامشاهده نمایید)
 

حمل حيوان زنده در داخل انبار بار هواپيما و براساس مقررات ياتا صورت ميگيرد و علاوه برآن، قوانين دولت كشورهاي مقصد و ترانزيت بايد مد نظر قرار گرفته شود. حمل حيوانات زنده مستلزم پرداخت هزينه مي باشد.

4-دستورالعمل حمل كالاي خطرناك توسط هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران چيست؟

جواب...

كالاهاي خطرناك به اقلام و موادي گفته مي شود كه سلامت و ايمني مسافران يا هواپيما را به مخاطره مي اندازد. حمل اينگونه اقلام با توجه به دستورالعملهاي سازمان بين المللي هواپيمايي كشوري(ICAO) وانجمن شركت هاي هواپيمايي (IATA) مي باشد. حمل اين اقلام در داخل جامه دان و يا كيف دستي مسافرين اكيدا ًممنوع مي باشد.

(لیست اشیا ممنوعه در قسمت دانستنی های مسافر قراردارد)

5-دستورالعمل هاي مربوط به حمل بار دستي مسافر به داخل هواپيما چيست؟

جواب...

ابعاد ساك دستي همراه بايد به گونه اي باشد كه به راحتي در محفظه مخصوص در بالاي سر مسافر قرار گيرد، اين ابعاد نبايستي از 56 سانتي متر(طول)، 45 سانتي متر(عرض) و25 سانتي متر(ارتفاع) و همچنين مجموع ابعاد نبايد از115 سانتي متر تجاوز كند.حداكثر ميزان وزن مجاز براي مسافرين كلاس عادي 5 كيلوگرم مي باشد. هرمسافر تنها مجاز به حمل يك بسته به داخل كابين هواپيما مي باشد.

 

6-زمان مراجعه مسافرين به كانتر پذيرش چه ساعتي است؟

جواب...

توصيه مي گردد درپروازهاي خارجي 3 ساعت و در پروازهاي داخلي يك 1ساعت و 30 دقيقه قبل از زمان پرواز به باجه پذيرش مراجعه فرماييد.

 

7-درصورت آسيب ديدگي و يا عدم دريافت جامه دان در مقصد چه اقداماتي بايد انجام داد؟

جواب...

خواهشمند است به امور جامه دان شرکت هاي هواپيماي مستقر در سالن ورودي فرودگاه مراجعه فرماييد. 

 

8-چه بانکهائی در داخل فرودگاه فعالیت می نمایند ؟

جواب...

هیچ بانکی در داخل فرودگاه فعالیت ندارد

 

9-در صورت ابطال پرواز چه باید کرد؟

جواب...

مراجعه به دفتر هواپیمایی ماهان واقع در ترمینال فرودگاه

 

10-تهیه بلیط در فرودگاه از طریق لیست انتظار چگونه میسر است؟

جواب...

از یک ساعت و نیم قبل از پرواز می بایست به دفتر فروش بلیط ماهان واقع در ترمینال فرودگاه مراجعه کرد

 

11-تهیه بلیط در فرودگاه از چه شرکتهایی و چگونه میسر است ؟

جواب...

از طریق دفتر فروش بلیط  شرکت هواپیمائی ماهان واقع در ترمینال

 

12-بارهایی که از طریق پست هوایی ارسال می شوند چه مدت بعد و از چه طریقی قابل تحویل است؟

جواب...

بلافاصله پس از نشست پرواز و انتقال بار به دفتر خدمات باراز این طریق قابل تحویل است البته باری که با مسافر ارسال می شود از طریق تسمه های انتقال بار وهماهنگی مسافر تحویل داده می شود .

 

13-اداره کل فرودگاه بین المللی کرمان شامل چه واحدهایی است؟ وچه اقداماتی انجام می دهند ؟

جواب...

واحدهای تشکیل دهنده این فرودگاه و اهم فعالیتهای آنها را می توانید در بخش معرفی  فرودگاه مشاهده نمائید

 

14-ازمناقصه ها ،مزایده‌ها و فراخوان های برگزار شده از سوی شرکت فرودگاه‌های کشور و فرودگاه‌های تحت نظارت آن ، چگونه می توان اطلاع پیدا کرد؟

جواب...

کلیه اطلاعات و اسناد مناقصه ها ،مزایده‌ها و فراخوان های برگزار شده از سوی شرکت فرودگاه‌های کشور و فرودگاه‌های تحت نظارت آن در پایگاه ملی اطلاع رسانی مناقصات قابل مشاهده و دریافت می باشد.

 

15-يا استفاده از پارکينگ شبانه روزي براي خودرو مسافران داراي محدوديت يا شرايطي خاصي است؟ و هزينه آن چقدر است؟

جواب...

استفاده از پارکينگ فرودگاه فعلا به صورت رایگان بوده و مسئولیت آن به عهده خود مسافر است.
 

16-از چه طریقی می توانیم اطلاعات پروازهاي فرودگاه کرمان  را داشته باشیم ؟

جواب...

از طریق سایت فرودگاه به آدرس http:/kerman.airport.ir ,‌  وشماره تلفن 199 و یا شماره 2 -03432110031 ازشهرستانها